Jeden z wielu kultowych pojazdów spotykanych na ulicach i chodnikach. Użytkowanych w każdej części kraju – od wielkiego miasta go daleko odległej prowincji. Poruszał się nim każdy – przedszkolak, robotnik śpieszący co dzień do pracy w zakładzie, czy emeryt jadący każdego świtu letnią porą na przymiejską działkę, gdzie pielęgnował swój kawałek ziemi.

Produkowany w latach 1971-1998 był najsłynniejszym i najczęściej sprzedawanym rowerem ze wszystkich odmian jakie produkował Romet (spośród prawie 50 wersji). Dziś można kupić nowe „Wigrusy” nawet w cenie 1500 zł za rower, jednak one znacznie odbiegają od charakteru jakie posiadały poprzednie wersje.
Ogólnie to produkowano osiem wersji tego rowerka, z czego wszyscy pamiętamy pierwsze pięć, zaś do tej pory na ulicach pojawiają się najczęściej dwa: Romet Wigry 3 oraz Romet Wigry 5.
„Wigrusek” posiada w sobie wiele zalet: dzięki małym gabarytom i prostocie ławo go transportować w samochodzie (dzięki 20″ kołom i możliwości złożenia ramy na pół), jest lekki, wygodny w jeździe na dobrej nawierzchni. Praktycznie bezawaryjny (nie ma co się psuć), mocny bagażnik i świetnie wyprofilowane błotniki, dzięki którym błoto nie „chlapało” po nogawkach spodni.

Jednak przedmiot mający zalety musi posiadać też i wady. Otóż ciężko było nim jeździć po trudnej nawierzchni (wąskie koła i brak przekładni), nie osiągał też większych prędkości (wspomniane małe koła). Ponadto niewskazane było poruszanie się nim osobom mocno otyłym, ponieważ rama jednorurowa na zawiasie zginającym go wpół potrafiła się wygiąć.
Wigry podobnie jak duża większość polskich pojazdów z tamtego okresu produkowana była na rynek polski jak i zagraniczny, stąd też różniły się wyposażeniem. W GS-ach i innych sklepach standardowe „Wigrusy” posiadały jeden bieg zaś w eksportowych przerzutki Shimano, jak też lakierowano je dokładniej zwracając uwagę na detale. Co do lakierowania najczęściej można było je dostrzec w kolorze: czerwonym i zielonym, seledynowym, i żółtym.

Różne wersje można było poznać po numerach jakie spisywano na nalepkach, numerach seryjnych na zawiasie ramy jak też kształcie kierownicy.